Çankaya Boşanma Avukatı - Çankaya Boşanma Avukatı Fiyatı | Mil Hukuk

Çankaya Boşanma Avukatı

Çankaya Boşanma Avukatı Hizmetimizle Mil Hukuk Olarak Size Uzman ve Güvenilir Bir Danışmanlık Sunuyoruz. Boşanma Sürecinizde Yanınızda Olmak İçin Buradayız!

Çankaya Boşanma Avukatı

Mil Hukuk bünyesinde istihdam eden Ankara boşanma avukatı; güvenilir, soğukkanlı, profesyonellik ve ulaşılabilir ilkelere bağlı kalarak boşanma davalarını takip eder. Boşanma avukatı, medeni hukukta bir alt dal olan aile hukukuyla ilgili yaşanan uyuşmazlıklarla ilgili davalara bakar. Boşanma davalarında mal paylaşımı, nafaka ve velayet gibi işlemleri de hukuki olarak çözmek için uğraşır.

Boşanma avukatı, aile hukukunda uzmanlaşmıştır. Boşanmayı düşünen kişilerin yasal süreçlerini takip eder. Bu takip sonucunda sürecin sorunsuz tamamlanması için uğraşır. Boşanma avukatı, profesyonel hareket ederek davanın hızlıca sonuçlanmasını sağlar. İlk olarak müvekkilinden neden boşanmak istediğini ya da karşı tarafın neden boşanma davası açtığıyla ilgili bilgi alır. Avukat, müvekkilinden aldığı bilgiler doğrultusunda süreci başlatır.

Çankaya Boşanma Avukatı Görevleri Nelerdir?

Ankara boşanma avukatı hem tarafların anlaşmazlıkları hem de boşanma sürecindeki karışıklığı doğru şekilde yönetir. Boşanma avukatının görevleri şöyle sıralanabilir;

• Danışmanlık
  • Dava hazırlığı
  • Müzakereler
  • Duruşmalar
  • Mali konular
  • Çocukların velayeti
  • Hukuki belgelerin hazırlanması
  • Mahkeme kararlarının izlenmesi

Yukarıdaki görevlere ek olarak boşanma avukatı, müvekkiline duygusal destek de verir. İnsanları zorlayan süreçler arasında boşanmada yer alıyor. Bu süreçte özellikle bir avukattan duygusal destek almak süreci bir nebzede olsa hafifletir. Aynı zamanda hukuki sürecin adil şekilde ilerlemesinde de boşanma avukatına çok iş düşüyor. Boşanma avukatı, danışmanlık hizmeti kapsamında müvekkiline süreçle ilgili detaylı bilgi verir. Özellikle boşanmanın hukuki süreçlerinin yanında hak ve yükümlülükleri konusunda da rehberlik eder. Boşanma avukatları; gerekli belgeleri toplar, mahkemeye sunulacak delilleri düzenler ve tanıkları hazırlar. Tüm bu etkenleri dava dosyasına koyarak mahkemeye sunar. Avukatlar, boşanmak isteyen çiftlerin arasındaki anlaşmazlığı çözmek içinde müzakereler yapar. Karşı tarafın anlaşmalı boşanmaya yanaşması için çeşitli müzakerelerde bulunur. Boşanma avukatı, müvekkilinin çıkarlarını korumaya çalışır. Boşanma avukatı, müvekkilini duruşmalarda temsil ederek onu savunup haklarını da korur. Boşanma davalarında mal paylaşımı, mülkiyet hakkı ve nafakadan kaynaklı taraflar arasında sorunlar çıkabiliyor. Böyle durumlarda da müvekkilinin hakkını korur. Ayrıca iki taraf için adil çözüm bulmaya da çalışır.

Ankara boşanma avukatı, çiftlerin çocukları varsa velayet konusunda ortaya çıkan sorunları çözer. Çocukların velayetinin alınması noktasında müvekkilini destekleyip çocukların geleceğiyle ilgili mahkemeye bilgi verir. Boşanma avukatı dava sürecinde mali konuları da çözmeye çalışır. Mülkiyet hakları, mal paylaşımı ve nafaka gibi konularda ortaya çıkan anlaşmazlıkları çözmek için uğraşır. Boşanma avukatları şu hukuki belgeleri de hazırlar;

• Boşanma dilekçesi,
  • Mali belgeler,
  • Anlaşmaya dair belgeler,
  • Mülkiyet belgeleri,

Boşanma avukatlarının önemli görevlerinden birisi de mahkeme kararlarını takip edip müvekkiline kararlara uyması noktasında bilgi vermesidir. İhtiyaç duyulduğunda müvekkilinin talepleri için mahkemeyle iletişime geçer.

Çankaya Boşanma Avukatı Tutmak Zorunlu mu?

Ankara boşanma avukatı ile çalışmak uzun yıllar sürebilecek davaların süresinin kısalmasını sağlar. Kişi dilerse avukat tutmadan da boşanma davasını yürütebilir. Ancak avukatsız olarak sürdürülen davaların sonunda hak kayıpları meydana gelebilir. Özellikle yasalara uygun olarak hakkın nasıl savunulduğu bilinmediği için haklıyken haksız durumlara düşme olabilir. Böyle olumsuzluklarla karşılaşmamak için aile hukukunda uzman bir avukatla çalışmak en doğrusudur.

Boşanma avukatları hem anlaşmalı hem de çekişmeli boşanma davalarına bakarlar. Anlaşmalı boşanma davası, çekişmeliye kıyasla daha hızlı sonuçlanır. Adliyenin yoğunluğuna göre maksimum 2 ayda sonuçlanır. Yalnız anlaşmalı boşanma için tarafların şu şartları taşıması gerekiyor;

• Tarafların boşanma konusunda anlaşmaları,
  • Tarafların duruşmada hakim huzuruna çıkması,
  • Nikah tarihinin üzerinden 1 yıl geçmesi,
  • Tarafların boşanma protokolünü imzalaması,

Çekişmeli boşanma davalarının sonuçlanması maalesef 10 yılı bulabiliyor. Bir tarafın boşanmak istememesi diğer tarafınsa boşanmak istemesi, tazminat, nafaka, velayet gibi konulardan dolayı boşanma davaları çekişmeli sürer. Çekilmeli boşanma davaları, anlaşmalı boşanma davalarına kıyasla daha yıpratıcıdır. Bu sebeple boşanma davalarında profesyonel bir avukatla çalışmak kişiyi psikolojik olarak da rahatlatır.

Çankaya Boşanma Avukatı Fiyatı

Ankara boşanma avukatı fiyatları, her sene Türkiye Barolar Birliği tarafından Avukatlık Ücret Tarifesine kapsamında belirleniyor. Bir avukat, bu tarifenin aşağısındaki bir ücretle dava alamaz. 2024 yılı Avukatlık Ücret Tarifesi kapsamına göre;

• Anlaşmalı boşanma davaları avukatlık ücreti, 28.000 TL
  • Çekişmeli boşanma davaları avukatlık ücreti, 45.000 TL olarak belirlenmiştir.

Boşanma avukatı fiyatlarını etkileyen başka unsurlarda vardır. Dosyanın içeriği ve dosyaya harcanacak mesaide fiyata etki ediyor. Bu sebeplerden dolayı boşanma avukatı ücretleriyle ilgili kesin bir şey söylemek doğru değil. Mil Hukuk ile iletişime geçerek boşanma avukatı fiyatlarına dair net bilgi alabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Ankara boşanma avukatı ile ilgili sıkça sorulan sorular cevapları şöyle sıralanabilir:

1. Anlaşmalı Boşanmada 2 Avukata Gerek Var mı?

Anlaşmalı boşanma sürecinde iki tarafta birbirine güveniyorsa tek avukatla çalışılabilir.

1. Boşanma Avukatının Ücreti Ne Zaman Ödenir?

Avukatlık Kanunu’na göre avukat ve kişi anlaşma sağladıktan sonra ücrette hemen ödenmesi gerekiyor.

1. Boşanma Avukatının Görevi Ne Zaman Biter?

Boşanma avukatının görevi, tarafların arasındaki uyuşmazlığın sona erdiği ve davanın sonuçlandıktan sonra biter.

İlgili Etiketler: