Anlaşmalı Boşanma Avukatı Ücreti 2024 - Ankara Anlaşmalı Boşanma Avukatı | Mil Hukuk

Anlaşmalı Boşanma Avukatı Ücreti 2024

Mil Hukuk, 2024'te Anlaşmalı Boşanma İşlemlerinizi Uzman Avukatlarımız İle Hızlı Ve Güvenilir Bir Şekilde Gerçekleştiriyor. İçeriğimizi Okuyup Bilgilenebilirsiniz!

Anlaşmalı Boşanma Avukatı Ücreti 2024

Mil Hukuk tarafından evlilik sürecinin sağlıklı şekilde bitirilmesi için Ankara boşanma avukatı hizmetleri sunuluyor. Boşanma sürecinin iki taraf içinde sağlıklı sonuçlandırılması için anlaşmalı şekilde yapılması gerekiyor.

Anlaşmalı boşanma; evlilik birliğini çeşitli sebeplerle sürdüremeyen çiftlerin boşanmaya bağlı hususlarda mutabık kalmalarıdır. Anlaşmalı boşanma davasında kararı aile mahkemesi hâkimi verir.

Anlaşmalı boşanmada çiftler, anlaştıkları konularda bir protokol hazırlayıp aile mahkemesine sunarlar. Aile mahkemesine sunulan protokol hükümleri kapsamında boşanmaya karar verilmesi talep edilmektedir. Anlaşmalı boşanma protokolünde şu hususlar yer alır;

• Tazminat,
  • Mal paylaşımı,
  • Velayet,
  • Velayet verilmeyen tarafla çocuklar arasındaki kişisel ilişki süreleri,
  • Nafaka,

Anlaşmalı boşanma davası, çekişmeliye kıyasla çok kısa sürer. Çünkü anlaşmalı boşanmada taraflar, iş birliği yaparak evliliği dostane şekilde bitirirler. Anlaşmalı boşanmada tüm unsurlar iki tarafın menfaati doğrultusunda sonuçlanır.

Anlaşmalı Boşanma Şartları Nelerdir?

Ankara boşanma avukatı, müvekkillerini anlaşmalı boşanma konusunda bilgilendirir. Anlaşmalı boşanma koşulları, Medeni Kanun’un 166. Maddesine göre düzenlenmiştir. Kanunlardaki düzenleme kapsamında anlaşmalı boşanmanın gerçekleşebilmesi için evliliğin bir seneyi doldurması gerekiyor. Bu sürenin hesaplanması noktasında resmi nikahın kıyıldığı tarihe bakılır. Bir seneden az süren evliliklerde anlaşmalı boşanma gerçekleşmez. Böyle bir durumda sadece çekişmeli boşanma davası açılabilir.

Anlaşmalı boşanma davalarında tarafların boşanmayla diğer konularda anlaşmış olmaları da gerekiyor. Taraflar herhangi bir konuda anlaşmazlık yaşadığı takdirde boşanma anlaşmalı şekilde olmaz. Aynı zamanda tarafların anlaşmaları, hâkim huzurunda beyan edilmelidir.

Hâkimde tarafların anlaşmasını uygun bulduğu takdirde boşanma gerçekleşir. Anlaşmalı boşanma davalarına tarafların katılması zorunludur. Tarafların aynı anda hâkim karşısında olması boşanmanın gerçekleşebilmesi için çok önemlidir. Hâkim iki tarafı dinledikten sonra anlaşmanın yasaya uygun olup olmadığına bakar. Bunun sonucunda taraflara iki hafta süre verilir.

Ankara Anlaşmalı Boşanma Avukatı

Ankara anlaşmalı boşanma avukatı, boşanacak taraflara hem avukatlık hem de hukuki danışmanlık hizmeti sunar. Bu kapsamda anlaşmalı boşanma avukatı, müvekkilini ofisine çağırarak konu hakkında detaylı bilgi verir. Müvekkil, davanın açılmasına yönelik vekalet verir. Vekaleti alan avukat, anlaşmalı boşanma protokolünü hazırlayıp tarafların imzalarını alır.

Anlaşmalı boşanma dilekçesi hazırlanarak dava açılır. Dava açıldıktan sonra avukat, duruşma günün belirlenmesi ve sürecin hızlandırılması konusunda da etkin rol oynar. Taraflar duruşmaya katılarak hâkim karşısında beyanda bulunurlar. Hemen akabinde gerekçeli karar yazılıp sonrasında kararın kesinleşmesi gerekir.

Anlaşmalı boşanma avukatı tüm bahsedilen bu konular hakkında müvekkillerini bilgilendirir.

Anlaşmalı Boşanma Avukatı Zorunlu mu?

Ankara boşanma avukatı tutma zorunluluğu yoktur. Eşler anlaşmalı boşanma sürecini kendilerini de yönetebilir. Yalnız boşanma aşamasında birçok haktan vazgeçilebilir ve belirsizliklerin üst düzeyde olduğu bir durumdur. Böyle bir durumda sağlıklı adımlar atmak adına uzman bir avukatla çalışmak daha mantıklıdır. Anlaşmalı boşanma avukatları, müvekkillerinin hem yasal haklarını hem de çıkarlarını korur.

Anlaşmalı boşanma avukatı müvekkilini şu konularda bilgilendirir;

• Tarafların hakları,
  • Ne gibi sonuçlarla karşılaşacağı,
  • Sürecin nasıl işlediği,

Anlaşmalı boşanma avukatı şu süreçlerde de yardımcı olur;

• Boşanma protokolünün imzalanması,
  • Dilekçenin yazılıp mahkemeye sunulması,
  • Nafaka,
  • Ortak velayet,
  • Boşanmada mal paylaşımı,
  • Velayet,

Anlaşmalı boşanma avukatıyla süreç, problemsiz ve hızlı şekilde gerçekleşir. Avukat, anlaşmalı boşanmanın tüm aşamalarında müvekkilinin yanında olur. Eşlere hukuki olarak danışmanlık hizmeti verir. Avukat, mahkemede eşleri temsil eder. Müvekkillerinin haklarını güven altına alır. Müvekkilinin menfaatlerini gözeterek süreci yönetir.

Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Ankara boşanma avukatı, anlaşmalı boşanma dilekçesini hazırlayıp aile mahkemesine sunduktan sonra davanın açılmasını sağlar. Aile mahkemesine anlaşmalı boşanma dilekçesi ulaştıktan sonra taraf yükümlülükleri ve hakları tespiti kapsamında tensip zaptı hazırlanır. Bunun sonucunda anlaşmalı boşanma günü belirlenerek taraflara tebliğ edilmiş olunur.

Mahkeme tarafından bir tarih belirlenir. Mahkemenin belirlediği bu tarihte tarafların duruşmada hazır olması gerekiyor. Anlaşmalı boşanma davası sona erdikten sonra karar kesinleşir. Karar kesinleştikten sonra boşanma gerçekleşmiş olur. Anlaşmalı boşanma davalarının hak kaybına neden olmayacak şekilde bitmesi için avukatla çalışılması en doğrusudur.

Anlaşmalı Boşanma Avukatı Ücreti

Ankara boşanma avukatı ücretleri bazı kriterlere göre belirlenmiştir. Bu kriterler şu şekilde sıralanabilir;

• Sürecin karışıklığı,
  • Avukatın deneyimi,
  • Avukatın uzmanlığı,

Mil Hukuk, müvekkillerine şeffaf şekilde ücret politikalarını sunuyor. Uzman bir boşanma avukatıyla çalışmak sürecin öngörülebilir olması noktasında da etkin rol oynuyor.

Yalnız avukatlık ücretinin belirlenmesi noktasında alt sınırın gösterildiği avukatlık asgari ücret tarifesi de yer almaktadır. Avukatlar, anlaşmalı boşanmada da asgari ücret tarifesi altında ücret alamazlar. Anlaşmalı boşanma davası ile ilgili daha detaylı bilgi için Mil Hukuk ile iletişime geçebilirsiniz.

Anlaşmalı boşanma ile ilgili sıkça sorulan sorular ve cevapları şu şekildedir:

1. Anlaşmalı Boşanma Davası Açmak Ne Kadar Tutar?

Anlaşmalı boşanma davası açma ücreti, 11.600,00 TL’dir.

1. Anlaşmalı Boşanmada Dava Masraflarını Kim Öder?

Anlaşmalı boşanmada dava masraflarını ödeyecek kişi, protokol maddesinde vekilin talebine göre belirlenir.

1. Anlaşmalı Boşanma Davasında Hemen Boşanma Olur mu?

Anlaşmalı boşanma davası tek celsede biter.