İdari Mahkemede Avukat Gerekir mi? - İdari Mahkeme Nedir? | Mil Hukuk

İdari Mahkemede Avukat Gerekir mi?

Mil Hukuk' un Sunduğu Hizmetler Arasında İdari Mahkemede Avukat Gerekir mi? Konusunda Uzman Desteği Bulunmaktadır. Detaylı Bilgi İçin Ziyaret Edin!

İçindekiler

Mil Hukuk, uzman avukatlardan oluşan kadrosuyla Ankara idare avukatı hizmetleri sunuyor. İdare avukatı, kamu kurum ve kuruluşlarında hukuki uyuşmazlık yaşayanların uyuşmazlığını çözer.

Türk idare hukuku karışık olduğundan dolayı idari mahkemelerde uzman bir avukatla çalışmak en mantıklısıdır. İdare avukatı, sayısız mevzuatla düzenlene idari hukukuyla ilgili yüksek bilgi birikimine sahiptir.

İdare hukukunun belirli mevzuattan oluşmaması ve dağınık olmasından kaynaklı olarak da davalarda bir avukatla çalışmak hayati önem taşıyor. İdari avukat, tüm idare mevzuatına hakimdir. Bu sebeple de dava sürecini daha sağlıklı yürütür. İdare avukatı, kamu tüzel kişi ya da özel kişiyle kamu kurumunun arasındaki uyuşmazlığı çözer. İdari mahkemelerde avukat tutma zorunluluğu yoktur. Ancak davanın kazanılması için idari mahkemenin avukatla takip edilmesi kişi için daha büyük avantajdır. Dava sürecinde yaşanabilecek olumsuz durumların önüne geçilir Avukatın bilgisi ve tecrübesi sayesinde dava olumlu sonuçlanır.

İdari Mahkeme Nedir?

Ankara idare avukatı, idari mahkemelerde görülen davalara bakar. İdari mahkeme, devlet kurumlarının tesis ettiği işlemlere karşılık açılıyor. Kamu kurumları tarafından kamu hukukuna dayandırılarak tek taraflı olarak yaptıkları işlemlerle ilgili davalardır. İdari mahkemelerde görülen davalar şu işlemlerle alakalıdır;

• Kamu hukukuna dayalı şekilde tek taraflı yapılan işlemlerin iptali,
  • Sözleşmeden kaynaklı tam yargı davaları,
  • Kamuyla ilgili yapılan herhangi bir işlemden kaynaklı tam yargı davaları,
  • İdari eylemler,

İdari dava kolay kolay açılmaz. İlk olarak idarenin yaptığı bir işlemin olması gerekiyor. Bu işlemle ilgili ancak idari dava açılabilir. Davanın açılabilmesi için aynı zamanda işlemin hem yürütülebilir hem de kesin olması gerekiyor.

İdare hukukunda tek kaynak olarak anayasa temel alınır. Dolayısıyla mahkeme kararları anayasaya uygun olacak şekilde verilir. İdari avukatın da anayasaya uygun şekilde davalara hazırlanması gerekiyor. İdari mahkemelerin çalışmalarını şekillendiren anayasanın arkasındaki kanunlar şu şekilde sıralanabilir;

• Kanun hükmünde kararnameler (KHK)
  • Tüzükler
  • Yönetmelikler

İdari mahkemeler 3 ayrı yargı kolundan oluşuyor. Bu yargı kolları şunlardır;

• İdare ve Vergi Mahkemeleri
  • Danıştay Mahkemesi
  • Bölge İdare Mahkemeleri

İdari dava, kesin ve yürütülemez işlemlerle ilgili açılamaz. Davanın açılabilmesi için zorunlu idari başvuru yolunun da tüketilmesi gerekiyor. Başka bir makamın onayı gerekiyorsa ya da idari işlemle ilgili zorunlu başvuru yolu öngörülüyorsa böyle işlemlere direkt olarak dava açılması söz konusu değildir. Ankara idare avukatı davaları; Danıştay, İdare Mahkemesi ve Vergi Mahkemesi’ne açabilir.

Anayasanın 125. maddesi kapsamında idarenin her türlü işlem ve eylemlerine karşı yargı yolunun açık olduğunu söyleyebiliriz. Aynı zamanda 2577 Sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu 2. maddesinde de idari dava türleriyle ilgili düzenlemeler yapılmıştır. Bu düzenlemeye göre 2577 Sayılı Kanun 2. maddesinde yer alan dava türleri şöyle sıralanabilir;

• Tam yargı davaları
  • İptal davaları
  • İdari sözleşmelerle ilgili davalar

İdari Mahkemeye Dava Nasıl Açılır?

Mil Hukuk bünyesindeki İdare avukatı, idari mahkemeye dava açmak için öncelikle dilekçe hazırlar. Avukat tarafından idari işlemin neden iptal edilmesi gerektiği gerekçeli şekilde dilekçeye yazılır. İdari mahkemeye dava dilekçesi hazırlanacağı zaman bir avukattan danışmanlık alınması sürecin sağlıklı ilerlemesi açısından hayati önem taşıyor.

Dilekçe ile idari mahkemeye dava açıldıktan sonra mahkemenin hâkimi usulde eksiklik olup olmadığına bakar. Dilekçede herhangi bir sorun yoksa dilekçe davanın açıldığı idari yargıya posta ile gönderilir. İdari dava, idari işlemin ilgili kişiye tebliğ edilmesinden itibaren 60 gün içerisinde açılır. Yalnız idareye başvuru yapıldıktan sonra idarenin cevap süresiyse 30 gün olarak belirlenmiştir. Özetle, idareye başvuru yaptıktan sonra 30 gün içerisinde cevap alamazsanız talebinizin zımnen reddedildiği anlamına gelir. Böyle bir durumda sizde 60 gün içerisinde idari işlemin iptali davasını açabilirsiniz.

İdari Dava Dilekçesi Nasıl Hazırlanır?

Ankara idare avukatı, profesyonel şekilde idari dava dilekçesi hazırlar. İdari davalar, yazılı yargılama usulüne göre hazırlanır. Çünkü dilekçe, idari davadaki hayati önem taşıyan bir araçtır. Dilekçede gereksiz ayrıntılara ve konuyla ilgili olmayan detaylara kesinlikle yer verilmemelidir. Dilekçenin olması gerekenden daha uzun yazılması davaya zarar verir. Aynı zamanda değişen emsal kararlarında dilekçede yer alması davanın sonucunu olumsuz etkiler.

Yalnız dilekçede önemli hukuki notlara yer vermemesi ve kısa yazılması da problemdir. İdare avukatı, tüm bu noktalara dikkat ederek dilekçeyi özenli ve dikkatli şekilde hazırlar. İdare avukatıyla çalışmak ortaya çıkabilecek problemlerinde önüne geçilmesini sağlar. İdari davalar için dilekçe ücreti, 3.600 TL’dir. Bu fiyat, 2024 Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi kapsamında güncellenmiştir. Mil Hukuk ile iletişime geçerek Ankara idare avukatı hizmetleriyle ilgili daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

İdare mahkemelerdeki avukatlık hizmetleriyle ilgili sıkça sorulan sorular ve cevapları şöyle sıralanabilir:

1. İdari Mahkemenin İlk Duruşmasında Karar Verilir mi?

İdari mahkemeleri tek duruşmadan oluştuğu için duruşmanın arkasından başka bir duruşma günü verilmiyor. Dolayısıyla ilk duruşmada karar verilir.

1. İdari Mahkemede Tanık Dinlenir mi?

İdari mahkemelerdeki davalar, yazılı yargılama usulüyle görülür. Tarafların dinlenmesi söz konusu olmadığı için mahkeme süreci dosya üzerinden ilerler.

1. İdari Mahkeme Kaç Ay Sürer?

İdari mahkeme davaları ortalama, 9-12 ay sürebilir. Bölge idare mahkemesi, yaklaşık 12 ay içerisinde karar verir.

İlgili Etiketler: