İdare Mahkemesinde Dava Ne Kadar Sürer? - İdare Mahkemelerinde Dava Nasıl Açılır? | Mil Hukuk

İdare Mahkemesinde Dava Ne Kadar Sürer?

Mil Hukuk'ta, İdare Mahkemesi Davalarının Süreçleri, Beklentiler Ve Çözüm Yolları Hakkında Detaylı Bilgi Edinin. Hızlı Ve Etkili Hukuki Destek İçin Tıklayın!

İçindekiler

Mil Hukuk, profesyonel Ankara idare avukatı hizmetleriyle idare mahkemelerdeki dava süreçlerini yürütüyor. İdare mahkemeleri, 2576 sayılı kanunla kurulmuştur. İdare mahkemelerinde idarenin her tür hukuka aykırı eylemleriyle ilgili davalara bakar. İdare mahkemesinde görülen davalar, Anayasanın 125. maddesi hükmünce belirlenmiştir.

İdari mahkemeleri, bölgelerin coğrafi durumlarına göre kurulur. Aynı zamanda bölgelerdeki iş hacmi de idari mahkemelerin kuruluşunda çok etkilidir. İdare mahkemeleri, Adalet Bakanlığı tarafından kurulur. Yalnız idare mahkemelerinin kuruluşu ve yargı çerçevesi; Ticaret Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Maliye Bakanlığı görüşlerine göre belirlenir. İdare mahkemelerinin kurulmasına Adalet Bakanlığı’nın önerisiyle Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu tarafından karar verilir.

İdare Mahkemelerinde Hangi Davalara Bakılır?

İdare avukatı tarafından girilen idare mahkemelerindeki davalar şu şekilde sıralanabilir;

• İdari işlem hukuka aykırı olduğunda iptal edilmesi için açılan davalardır. Bu davalar, iptal davaları olarak nitelendirilir.
  • İdari mahkemelerince görevlendirilen farklı kanunlarda açık şekilde belirtilen davalar ve işler.
  • İdari işlemler veya eylem nedeniyle zarar görenlerin idare aleyhine açtığı alacak ve tazminat davaları.
  • Kamu hizmetlerinin gerçekleştirilmesi için idari sözleşmelerle taraflar arasında meydana gelen uyuşmazlıklarla alakalı davalar.

İdare mahkemelerinde görülen davaların ne kadar sürede sonuçlanacağı 2577 sayılı kanunda belirlenmiştir. Mahkemedeki dosyaların tekemmül edildikleri sıra kapsamında tekemmül tarihinden en geç altı ay içerisinde sonuca ulaşır. 6 ay kuralı olmasına rağmen bu süre fiilen aşılıyor. Yasaya bir bütün olarak bakıldığında aslında hâkimin kararı verme süresi altı ayı kapsıyor. Ülkemizde idari davalar yaklaşık 1 sene içerisinde sonuçlandırılır.

İdare Mahkemelerinde Dava Nasıl Açılır?

Ankara idare avukatı, idare hukuku kapsamına giren konularla idare mahkemelerinde dava açabilir. İdari yargıda geçerli olan yargılama usulü yazılı olandır. Yazılı yargılama usulü doğrultusunda mahkeme tarafından inceleme dosya üzerinden gerçekleşir. İdare mahkemesinde davaların açılabilmesi için dilekçe hazırlanması gerekiyor. Mil Hukuk bünyesindeki tecrübeli idare avukatlardan davayı açabilmek için dilekçe hazırlanmasına yönelik hizmet alabilirsiniz.

İdari mahkemesinde açılacak davalar için hazırlanan dilekçelerin içeriği, İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 3/2. maddesinde açık şekilde belirtilmiştir. İdare mahkemesindeki dava dilekçelerinin içeriği şu şekildedir;

• Mahkeme adı
  • Davanın konusu
  • İmza
  • Davanın tarafları
  • Maddi deliller
  • İşlemin tebliğ tarihi
  • Dilekçe ekleri
  • Hukuki deliller

İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 15/1-d maddesine göre hazırlanmayan dilekçe direkt reddedilir. İnceleme dosyanın kendisinin üzerinden yapılır. Bu sebeple dava dilekçesi somut olaya uygun hazırlanmalıdır. Somut olaylara uygun olarak hazırlanan bu dilekçenin hukuki kurallara uygun olması da çok önemlidir.

İdare Mahkemesinde Davanın Görülmesi

Ankara idare avukatı, yukarıda belirtilen hususlara uygun olarak dilekçeyi hazırladıktan sonra mahkemeye sunar. İdare mahkemesinde dilekçe incelenir. İdare mahkemesi başkanı veya onun görevlendirdiği üye dilekçeyi inceler. Dilekçe şu esaslara göre incelenir;

• Görev
  • İcrailik
  • İdari mercilerin tecavüzü
  • Husumet
  • Yetki
  • Dava dilekçesinin kanuna uygun olarak hazırlanıp hazırlanmadığı
  • Dava açma süresi
  • Ehliyet

İnceleme yapıldıktan sonra hukuka aykırı bir durum yoksa dilekçe diğer tarafa tebliğ edilir. Hemen akabinde davalı taraf kendini savunmak için cevap dilekçesi yazar. İki taraf arasındaki uyuşmazlık dilekçelerle evrakların incelenmesiyle çözüme kavuşturulur. Açılması düşünülen davanın dosyası detaylı şekilde incelenir. Bundan dolayı da tanık dinleme gibi durumlar söz konusu olmaz. Gerekli olan tüm belge ve bilgileri mahkeme toplar. Ancak bu durumda dahi uyuşmazlık çözülemiyorsa o zaman hem bilirkişi hem de keşif incelemesine başvurulur.

İdare mahkemesi tarafından bilirkişi raporuna itiraz edilebilir. Bu itiraz süresi 15 gün olarak belirlenmiştir. İdare mahkemelerinde görülen davaların kaç gün içerisinde sonuçlanacağı iş yüküyle ilgilidir. İş yükünün çok olduğu idare mahkemelerinde dava daha geç sonuçlanır. İş yükünün az olduğu idare mahkemelerindeyse dava kısa sürede sonuca ulaşır. Mil Hukuk ile iletişime geçerek Ankara idare avukatı hizmetlerine dair daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

İdare mahkemesindeki davalarla ilgili sıkça sorulan sorular ve cevaplarını şöyle sıralayabiliriz:

1. İdare Mahkemesi Kaç Ayda Karar Verir?

İdare mahkemesi, duruşmanın ardından en geç 15 gün içerisinde karar verir.

1. İdare Mahkemesi Tanık Dinler mi?

İdare davalarda tanık dinleme gibi bir durum yoktur.

1. İdare Mahkemesinin Kararına İtiraz Edilebilir mi?

İdare mahkemesi tarafından verilen kararlara karşı taraf istinaf kanun yolu başvurusu yapamaz.

İlgili Etiketler: