En İyi İdare Avukatı Kimdir? - En İyi İdare Avukatı Ne İş Yapar? | Mil Hukuk

En İyi İdare Avukatı Kimdir?

Mil Hukuk, En İyi İdare Avukatını Arayanlara Özel Hizmet Sunar. Deneyimli Ekibimizle Hukuki Çözümlerde Güvenilir Bir Partner Olun. Yazımızı İnceleyin!

En İyi İdare Avukatı Kimdir?

Mil Hukuk bünyesinde istihdam eden Ankara idare avukatı, kamu kurumları ve idare arasında uyuşmazlık yaşayan kişilerin sorunlarını çözmeye çalışır.

Türk idare hukukunun en önemli özelliği, çok sayıda mevzuatla düzenlenmesidir. Dolayısıyla bu durumda otomatik olarak karışıklığa neden oluyor. Ancak profesyonel bir idare avukatı, kolayca idare hukukuyla ilgili problemleri çözüme kavuşturur.

Kişiler ve kamu kurumları arasında çeşitli hukuki uyuşmazlıklar yaşanabilir. Böyle durumlarda hak kayıplarının önüne geçmek amacıyla mutlaka idare avukatından danışmanlık alınmalıdır. İdare avukatı, kişilerin idari kuruma başvuru yapacağı zaman ya da idari yargıda açılmak istenen tam yargıyla iptal davalarında hizmet vermektedir. İdare avukatı, idareye başvuru yapılması gerektiği durumlarda şu evrakları hazırlar;

• Başvuru dilekçesi,
  • Cevaba cevap dilekçesi,
  • Temyiz dilekçesi,
  • İdari davalar için başvuru dilekçesi,
  • İstinaf dilekçesi,

İdare avukatı, duruşmalı şekilde yapılan yargılamalara katılarak müvekkilini en iyi şekilde savunur. İdari yargıyı kapsayan tüm konuları yakından takip eder. İdari yargılama ve idare hukukuyla ilgili uzmanlaştığı için halk dilinde idare avukatı şeklinde ifade edilir. Ancak Türk hukuk sisteminde idare avukatı şeklinde bir tabir yoktur. İdare avukatı, idare hukukuyla alakalı tüm uyuşmazlıklara hakim olduğu için sürecin sağlıklı sonuçlanmasını sağlar.

En İyi İdare Avukatı Ne İş Yapar?

Mil Hukuk bünyesinde istihdam eden Ankara idare avukatı, İdari Yargıla Usulü Kanunu’na uygun olarak tüm yükümlülüklerini yerine getirmektedir. Bu yükümlülüklerini belirli sürelerin içerisinde tamamlar. İdare hukuku çok geniş bir alandan oluşuyor. Bundan dolayı da verilen hizmetlerin alanı da geniştir. İdare avukatın sunduğu hizmetler şöyle sıralanabilir;

• İdari para cezalarının iptali için açılan davaları,
  • İdarenin hukuka aykırı şekilde gerçekleştirmiş olduğu işlemlerin iptal davaları,
  • Memur, öğrenci davalarının açılıp, yürütülmesi,
  • Kamulaştırmayla ilgili davalar,
  • İdari eylemlerle ilgili tazminat davaları,
  • İmar hukukuyla ilgili davalar,
  • Karayollarında trafik davalarının açılması,
  • Belediye kanunu ve tüzel kişilerin arasındaki uyuşmazlık davaları,
  • Vergi uyuşmazlıklarıyla ilgili ortaya çıkan uyuşmazlıkların çözümü ya da uyuşmazlıklarla ilgili dava açılması,
  • İhale davalarının yürütülmesi,
  • İhale hukukuyla ilgili itilaflı süreçlerin doğru şekilde çözümlenmesi,

En İyi İdare Avukatı Seçiminde Nelere Dikkat Edilmeli?

Ankara idare avukatı, yargıda kişiyi güçlü ve haklı gösterecek en büyük etmendir. İdare hukuku alanında avukatın uzmanlığı ve tecrübesi, kişinin doğru şekilde temsil edilmesini sağlar. Avukat sayesinde idari süreçler olması gerektiği gibi sonuçlanır. Aynı zamanda karışık yapıya sahip olan bu hukuk dalıyla ilgili konuları daha basitleştirir.

Diğer bir ifadeyle idari hukuku, kişilerin anlayabileceği şekle getirir. Bu kapsamda idare avukatı seçerken iletişim becerisinin yüksek olup olmadığına bakılmalıdır. İletişim becerisi yüksek olan avukatlar, süreci güzel yürütür. Özellikle iyi iletişim kurup kurmadığına çok dikkat edilmelidir. Hukuki süreçlere dair net bilgi vermelidir. Her zaman iletişim kanalları açık olmalı ve müvekkilinin sorduğu soruları doğru yanıtlamalıdır.

İdare avukatı seçiminde aynı zamanda ücret politikası ve referans konularına da çok dikkat edilmelidir. Avukat seçimi öncesinde çok iyi araştırma yapılıp ona göre bir yol izlenmelidir. Mil Hukuk, idari hukuka tam anlamıyla hâkim profesyonel ekibiyle çalışmalarını yürütüyor. Avukatlar, müvekkillerine yeterli zaman ayırarak onların idari hukukuyla ilgili sorunlarının hızlıca çözülmesini sağlar.

Avukatlık meslek kurallarına uygun olarak hareket ederler. Bu kapsamda müvekkil ve avukat arasında gizlilik ilkesine bağlı kalınır. Avukata verilen bilgiler kesinlikle üçüncü taraflarla paylaşılmaz. İdari hukuku uyuşmazlık ya da dava süreçleriyle ilgili tüm gelişmelerde hızlıca bilgi verilir.

En İyi İdare Avukatı Fiyatları

Ankara idare avukat fiyatlarını belirleyen bazı etmenler vardır. İdare avukatı fiyatları yasaların yanı sıra tarafların anlaşmasına bağlı olarak da belirleniyor. Fiyatı etkileyen başlıca unsur, davanın içeriğidir. Zor bir dava daha çok zaman ve emek harcanmasına neden olacağı için fiyatı da yüksektir.  2024 yılı, Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi’ne göre en düşük fiyatlar şu şekildedir;

• Duruşmalı İdare ve Vergi Mahkemeleri, 20.900,00 TL
  • Duruşmasız şekildeki İdare ve Vergi Mahkemeleri, 10.500,00 TL

Yukarıda belirtilen fiyatlar en düşüktür. Dolayısıyla onların altında bir fiyatla avukatların hizmet vermesi yasaktır. İdari hukuktaki davalar, diğer dava türlerine göre daha hayati önem taşıyor. Bundan dolayı da fiyatları diğer dava türlerine kıyasla daha yüksek olabilir. Aynı zamanda davayı kazanma olasılığı ve iş yükü de fiyata etki ediyor. Avukat, birden fazla davaya bakıyorsa doğal olarak ücreti de artar. Mil Hukuk ile iletişime geçerek Ankara idare avukatı hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

En iyi idare avukatı ile ilgili sıkça sorulan sorularla cevaplarını şöyle sıralayabiliriz:

1. İdare Avukatı ile Çalışmanın Avantajları Nelerdir?

İdare avukatı ile çalışarak; idare hukukuyla ilgili konularda hızlı çözümlere ulaşabilirsiniz. Ayrıca avukat tarafından haklarınızda koruma altına alınır.

1. İdare Avukatıyla Danışma Süreci Nasıl İşler?

İlk olarak hukuk bürosuyla iletişime geçilerek randevu alınır. Akabinde avukatla görüşme yapılarak iş birliğiyle sürecin ilerlemesi sağlanır.

1. İdari Davalar Ne Kadar Sürede Sonuçlanır?

İdari davaların süresini belirleyen etmenler, davanın konusu karışıklığıdır.